piątek, 30 listopada 2018

Dziecięca kamizelka i Patyczak Zippi


Dawno nic nie dodawałam na bloga, zresztą na fejsa też nie. Taka dłuższa przerwa była mi po prostu potrzebna.
Ostatnio wydziergałam dwie kamizelki na 3-4 latka. Klientka (babcia) dostarczyła włóczkę, podała fason i rozmiar. Włóczki pochodziły ze sprutych dzianin.; czyli dzierganie z tzw. resztek.
Pierwszą klientka porwała jeszcze gorącą prosto z pod drutów, nawet nie zdążyłam żadnych zdjęć  zrobić. Ale jesteśmy w kontakcie :)  i myślę, że jakieś zdjątka tamtej kamizelki do mnie kiedyś  dotrą.
Druga wygląda tak jak poniżej. Ponieważ te cienkie sprute akryle były mało sprężyste  "delikatnie mówiąc", to dołożyłam nitkę bawełnianą. Dzięki przerabianiu podwójną nitką robótka nabrała jakiejś formy i mięsistości.   



  






Patyczaka Zippiego robiłam po raz drugi. Pierwszy dziergany 2,5 roku temu powędrował na Śląsk, a ten tutaj 3 dni temu na Podlasie. Zippi to pomocnik dla prowadzących zajęcia dydaktyczne z dziećmi 















 Pozdrawiam serdecznie Wszystkich

12 komentarzy:

  1. Ładny wzorek na kamizelce😁pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzorek dość efektowny i do tego bardzo prosty ;- fajnie się dziergało.
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  2. Dorotko - Ty to potrafisz zrobić coś niepowtarzalnego prawie z niczego :) Kamizelka jest po prostu śliczna! Jak ładnie komponują się kolory i jaki ma świetny elegancki fason! Ciekawa jestem jak ten patyczak pomaga w zajęciach? Jest piękny i ma bardzo sympatyczny wygląd :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pierwszy rzut oka mizernie wyglądały te poprute kłębuszki akryli, ale po dodaniu odpowiednich barw kordonków można było coś z tego wykrzesać :) Patyczak Zippi cieszy się dość dużym zainteresowaniem;ale w jaki sposób on może być pomocny w zajęciach pojęcia nie mam :)
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  3. Wzór na kamizelce jest piękny . Kamizelka kolorowa , fajna dla małego chłopca . Patyczak jest super. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór fajny i do tego bardzo prosty; to wzór tzw "podnoszonych oczek". Wykonanie takiego patyczaka wymaga trochę cierpliwości zwłaszcza podczas przyszywania 6 nóg, 2 oczu, buźki, nosa, wąsa :)
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  4. Ale fantastyczne kolory na tej kamizelce, wzory też bardzo mi się podobają, świetnie to wszystko zgrałaś:-)
    Patyczak wygląda na bardzo pomocne i przyjazne stworzonko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorki trochę podciągnęłam kordonkami bawełnianymi, bo te cienkie, resztkowe, poprute akryle nie zachęcały nawet do dziergania. Pojechałam podwójną nitką, wzorem podnoszonych oczek. Spodobał mi się efekt końcowy;-chyba sobie coś tym wzorem zrobię.
      Patyczak sympatyczny wyszedł;- najważniejsze , że trafiłam w gust zadowolonego odbiorcy.

      Usuń