środa, 20 grudnia 2017

Jeszcze jesiennie

Nieco spóźniony względem pory roku komplecik.  Fotograf mi się ulotnił na dłużej, musiałam poczekać aż wróci. :) I zamiast ozdób świątecznych to ja z jakimiś jesiennymi dzianinami wyskakuję :)

Materiał to 100% akryl  Himalaya. - jeden z nielicznych akryli, które akceptuje. Mięciutki, milutki i co najważniejsze nie mechaci się. Aplikacje liści wykonałam z różnych bawełnianych kordonków o jesiennych barwach.
Chociaż w necie można znaleźć gotowe wzory na niektóre listki, wolałam sama je zaprojektować według własnych upodobań. Chodziło o to aby uzyskać większą różnorodność pasujących do siebie liści, dających  układać się w rozmaite kompozycje.  
Płaszcz i torba sprzed kilkunastu lat pochodzi , a sweterek z wydłużonym tyłem 3 lata temu powstał.
Pozostałe dzianiny to dzieła tegoroczne. Krótki sweterek z obrazkami liści na czarnym tle, długa spódnica również ozdobiona liśćmi i podwójna czapka (z jednej strony listki na czarnym tle z drugiej na jesiennym tle). Komplet zamierzam wzbogacić jeszcze o kilka elementów. tyle, że to odległa melodia.






















Wszystkich zaglądających serdecznie pozdrawiam




23 komentarze:

  1. Totalnie w Twoim stylu, Twój znak rozpoznawczy ;) Świetne, odlotowe prace!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Z rękodziełem jak z charakterem pisma, każdy ma swój niepowtarzalny styl. I to jest piękne. Osobiście bardzo lubię oglądać cudze prace,-często bywają bardzo inspirujące. Twój styl, chodź tak różny od mojego też mi się podoba. Ma w sobie to coś.
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. To co obie napisałyście, też mi się ciśnie na usta. Można mieć inny styl, ale trudno Dorocie odmówić kreatywności.
      Nikt inny by w tym tam dobrze nie wyglądał. Idę o zakład! ;-)

      Usuń
  2. Dorotko - i znów oglądamy niezwykłą kolekcję ręcznie wykonanych pięknych dzianin! Podziwiam ogromnie i tempo wykonania, i pomysłowość!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Samo wydzierganie to prościzna była, -schody się zaczęły jak nie znalazłam gotowych wzorów liści, które by mnie satysfakcjonowały. Ale nie ma tego złego; w końcu od czego człowiek ma mózgownicę. :) :). Tyle tylko, że trochę więcej czasu mi to zajęło.
      Pozdrawiam przedświątecznie

      Usuń
  3. Pięknie:) Pewnie dużo czasu zeszła na dzierganiu liści ale opłaciło się zdecydowanie:) Zwłaszcza kombinacja z długim grubym swetrem:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, końca tych szydełkowych liści nie było :) :)
      Nie da się ukryć, że była to praca wymagająca cierpliwości. A to grube swetrzysko-płaszczysko bardzo lubię nosić.
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  4. wspaniałe prace takie kolorowe
    pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Życzę Ci radosnych Świąt Bożego Narodzenia

      Usuń
  5. Jesteś dzianinową czarodziejką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, jak się ma w domu tyle kolorowych moteczków i one tak leżą i kuszą;- grzechem byłoby z nich nic nie wyczarować :) :)Pozdrawiam świątecznie

      Usuń
  6. Czapka i płaszcz mnie zwaliły z nóg!
    I ile możliwości stylizacyjnych!
    W tym poście skojarzyłaś mi się z Wielosmaki :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapkę mogę przynieść na najbliższe spotkanie, płaszczysko prezentowałam już i na blogu i na którymś spotkaniu.
      Wielosmaki powiadasz;- muszę zajrzeć.
      Pozdrawiam Życzę zdrowych, wesołych Św. Bożego Narodzenia

      Usuń
  7. Szalone i pracochłonne projekty, które nikogo nie pozostawią obojętnym. Pięknie wyglądają te filigranowe liście, zwłaszcza na czarnym tle. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że trochę kolorowego szaleństwa nie zaszkodzi zwłaszcza, że na zewnątrz o tej porze roku jakoś tak ponuro.
      Rzeczywiście pracochłonne było zwłaszcza te listki dały "popalić".
      Pozdrawiam świątecznie

      Usuń
  8. No, prawdziwa Pani Jesien jestes. Ten krótki sweterek z obrazkami liści na czarnym tle z lisciasta spodnica jest rewelacyjny. Gratuluje talentu. Pozdrawia, Jagoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Pani Jesień;- no tak właśnie okrzyknęły moje córki to długie płaszczydło :) :) z powyższych zdjęć.
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  9. Wow! Super! Szczególnie podoba mi się zestawienie z czarną spódnicą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Też bardzo lubię kolorowe sweterki z czarnymi spódnicami lub spodniami.
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  10. Dorotko brak mi słów :) niezmiennie podziwiam Twój wielki talent i przeogromną kreatywność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.
      Życzę Szczęśliwego Nowego Roku dla Ciebie i rodziny.
      Oby był jeszcze lepszy od mijającego :)

      Usuń
  11. Well, real Mrs. Autumn, you are. This short sweater with pictures of leaves on a black background with a leafy skirt is sensational. Congratulations on talent. Regards, Jagoda.

    หนังฟรี

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za bardzo miły komentarz.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń