czwartek, 23 marca 2017

Projekt nr 4

To kolejny, ostatni w tym pakiecie projekt testujący włóczki  dla firmy bafpol.
Sweterek dziergałam od dołu do góry całkowicie bezszwowo. Pierwszy raz wrabiałam tego typu rękawy bezpośrednio przerabiając razem z tyłem i częściami przodów.
Właśnie tego typu rozpinanych sweterków brakuje mi w mojej garderobie. Taka dzianina to bardzo praktyczna rzecz, powiedziałabym, że wręcz niezbędnik sprawdzający się niezależnie od pory roku.
Zimą przyda się do spodni i grubszych spódnic, latem w chłodne poranki można szybko zarzucić na kieckę.
No i to chodziło :)
Myślę, że z czasem powstaną kolejne, podobne fasonem rozpinańce oczywiście w innych kolorach i z wykorzystaniem innych wzorów.

I jeszcze parę słów na temat włóczki.
Sweterek wydziergałam z Alize Cashmiry 100% wełna drutami 5 mm. Bardzo dobrze się nią dziergało, nitka sprężysta oczka ładnie układają się na drucie. Bardzo przyjemna wełenka i co najważniejsze w ogóle nie podgryza. Jedyną jej wadą jest to, że nie należy do najwydajniejszych. Na ten sweterek poszło mi 420 g Reasumując włóczka bardzo mi się podoba i coś mi mówi, że jeszcze do niej wrócę.

Wszystkich zaglądających ciepło pozdrawiam






























44 komentarze:

  1. Koronkowa robota, piękny sweterek, bardzo Twój. W tej drugiej stylizacji - najpiękniej. Ta sukienka(?) pasuje idealnie do niego :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka własna twórczość to sama radocha; sweterek już zdążyłam polubić :). A ta sukienka, to niezupełnie sukienka, to tunika + krótka spódniczka;- jakoś tak podświadomie zestawiły mi się do zdjęcia :):)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Jestem pod wielkim wrażeniem! Niezwykły jest ten wzór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Wzór tak naprawdę nie jest zbyt skomplikowany, to tylko układ lewych i prawych oczek pasy warkoczy zwieńczone listkiem i kilkanaście bąbelków :)
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  3. Kolejny raz unikatowe dzieło! ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się.
      Powielanie gotowych projektów nie daje mi tyle satysfakcji ile realizacja własnych pomysłów.
      I chyba tego będę się trzymać :).
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  4. Śliczny sweterek! Dorotko - pięknie wkomponowałaś wzorki przez co jest bardzo efektowny :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Zestawianie różnych wzorów ze sobą w kompozycje oraz nieograniczony wachlarz fasonów daje nieskończoną ilość kombinacji. I w ten sposób można tak bez końca projektować i projektować.... :)
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  5. Z krótką spódnicą (zdjęcie nr 8) - to jest to!
    Nakazuję Ci nosić krótkie spódnice i sukienki!!! Sama uwielbiam długości typu "matka Joanna od aniołów" (jak mi zawsze dogryza jeden kolega), ale Tobie wydaję nakaz chodzenia w długości w kolano ;-). Jestem zachwycona tą stylizacją!

    Świetny sweterek. Tył, widzę, wzorowany na tunikowym. Wykończenia tyłu bąbelkami - superowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku krótkie kiecki tylko z kryjącymi rajstopami :):).Widzę, że Tobie też się podoba ten sweterek z tą kombinowaną kiecką.
      Pozdrawiam i do zobaczyska

      Usuń
  6. Pani projekty są niezwykle romantyczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny sweterek, za każdym razem jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich projektów, wszystko tak ładnie ze sobą współgra i te fantazyjne motywy... Ty się po prostu minęłaś z powołaniem, jesteś urodzoną projektantką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i masz trochę racji z tym powołaniem :)
      Sweterek już zdążyłam przetestować i na pewno nie po przestane na tym jednym kolorze. Myślę już o jagodowym i beżowym rozpinańcu :):).
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  8. Sweterek jest po prostu Śliczny ,piękne wzory i kolor super.Podziwiam zręczne paluszki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Od pewnego czasu bardzo polubiłam kolor gołębi.
      Cieszę się, że Ci się podoba.
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  9. Piękne warkocze z tyłu:) Teraz robię sweter od góry i może coś takiego bym zrobiła:) A oczka lewe między warkoczami odejmowałaś? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiąc od góry taki listek nie wyjdzie, ale warkocze jak najbardziej. Jakbyś np. zaczęła od samej góry sześcioma lub siedmioma warkoczykami( 1.o.lewe pomiędzy każdym warkoczem) i na pewnej wysokości poniżej łopatek na plecach zaczęła dodawać w co szóstym lub w co ósmym rzędzie po 1 oczku lewym między wszystkimi warkoczami uzyskasz podobny efekt, tylko be liścia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Sweterek idealnie wkomponował się w Twój romantyczny styl, a stylizacja z sukienką w kolanko wymiata:)Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro już zgodziłam się na testowanie włóczek, a projekty miały być autorskie, uznałam, że nie powinnam iść na łatwiznę. Ten sweterek miał być zwyklaczkiem, a wyszło jak zawsze :):)
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  11. Niespotykany wzór Twojego sweterka. Wyglądasz w nim świetnie . Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Eksperymentów z zestawianiem różnych wzorów ze sobą z różnymi fasonami na pewno nie porzucę :).
      Cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  12. Dorotko, ja myślałam, że to taki wiesz - zwyklaczek rozpinany będzie! Ależ wtopa! Kolejne misterne dzieło :) Ależ Ty potrafisz projektować te detale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sweterek początkowo miał być prostym szybko narzucanym wdziankiem pasującym do wszystkiego. Prawie się udało. Jedynie słowo prosty nie pasuje do opisu :):)

      Usuń
  13. Piękna praca:) Zachwycające detale, urocza stylizacja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło.
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  14. Zachwycający!!!!serdecznie pozdrawiam Dorotko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Właśnie jestem na etapie rozpisywania wzoru.
      Myślę, że w ciągu 2, 3 tygodni pojawi się na centrum włóczek i w "Robótki dla każdego"; będzie można skorzystać.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Dorotko Twoje prace są naprawdę nietuzinkowe :) Jestem pełna podziwu!!!Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Ostatnio sporo dziergałam, ale jak tylko się ociepli wyrywam na działkę :).
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Uroczy ten sweterek. Naprawdę piękne prace :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo mi miło.
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Mam nadzieję,że praktyczny też będzie :).
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Bardzo kobiecy i pięknie pasuje zarówno do spodni jak i do spódnicy. Pozdrawiam wiosennie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziergałam go właśnie z tą myślą żeby do wielu różnych ciuszków pasował.
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  19. Ależ te Twoje dzianiny są pracochłonne, podziwiam te cuda pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć, ich wykonanie pochłonęło mi sporo czasu. Ale za to jaka satysfakcja. Wynagradza cały ten trud:)
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń
  20. Jestem u Ciebie pierwszy raz, sama nie miałam cierpliwości w szkole zrobić próbki 5 cm x 5 cm, dlatego nie mogę wyjść z podziwu, że spod Twojej ręki wychodzą takie cuda :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Dziękuję za odwiedziny.
      Dziewiarstwem interesowałam się jeszcze w liceum.
      Jak widać kręci mnie to do dzisiaj,- ot pasja taka :)
      Gorąco pozdrawiam

      Usuń