czwartek, 19 grudnia 2013

Wspomnienia i ciąg dalszy ozdób świątecznych

Ponieważ święta tuż, tuż postanowiłam, że czas najwyższy przynieść choinkę w celu wcześniejszego jej umycia (oczywiście mowa o sztucznej choince). Powędrowałam czym prędzej na strych, aby ją znieść na dół. W poszukiwaniu choinki natknęłam się na worek, właściwie wór moich starych dziergadeł. Rzuciła mi się w oczy czerwona sukienka. Zamiast choinki przyniosłam sukienkę, którą nawiasem mówiąc wydziergałam sobie na Święta Bożego Narodzenia--tyle, że udzierg dotyczył świąt w 1992 roku. I od razu dopadły mnie wspomnienia z przed ponad 20 lat. Koniec końców postanowiłam ją pokazać. Chyba nie jest taka zła. Starsza córka stwierdziła, że nawet się jej podoba-jest taka retro.








Ozdób choinkowych ciąg dalszy. Tym razem nie ma tego zbyt wiele cztery białe szydełkowe, przezroczyste bombki, dziesięć dzwoneczków i jeden aniołek nie grzeszący zbytnio urodą. Z braku czasu temat aniołków przesuwam na następne święta  W końcu za rok też trzeba będzie coś wydziergać.











Na koniec sweterek wydziergany z moherkowej włóczki. Oczywiście obowiązkowo do niego dorobiony kołnierz/komin. Z resztek wyszła mała czapeczka/kapelusik, i coś w rodzaju cienkiego szaliczka o różnorodnym zastosowaniu.
Włóczkę zakupiłam kilka lat temu w dwóch różnych wersjach: kremowej z której wydziergałam poniższe rzeczy, oraz białej . Z tej drugiej mam w planach dłuższy rozpinany sweterek. Włóczka jest sama w sobie tak ładna, że najładniej prezentuje się w prostych wzorach.












30 komentarzy:

  1. Piękności z tego moherku wyszły!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sukienka może i retro, ale bardzo ładna :) Zresztą wszystkie udziergi mi się podobają, ozdoby choinkowe również. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również życzę Ci spokojnych, radosnych Świąt :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Wszystko piękne, a w szczrgólności czerwona sukienka ☺ Pogratulować figury, która pasuje do starych dziergadeł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko takie piękne i pracochłonne ;) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Sukienka akurat jest na czasie,czasami warto poszperać na strychu:)). Bombki cudności,a najbardziej zauroczył mnie kapelutek z golfiko-kołmierzem.pozdrawiam.Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne prace. Wszystko świetne. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dorotko sukienkę możesz śmiało nosić jest fajna a do tego masz super figurę !!!!
    U mnie też mało ozdób choinkowych , nie lubię robić takich małych form.
    Nowy komplet jest bardzo ładny i pomysłowy , bardzo podoba mi się pomysł z narzutką na sweterek. Pozdrawiam przedświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sukienka jak nowa :) Mnie sie najbardziej podobaja dwa ostatnie zdjecia z kapeluszem- uwilebiam wszelkie nakrycia glowy :) Ja tez jakos nie lubie dziergac bozonarodzeniowych aniolkow...

    OdpowiedzUsuń
  9. Sweterek z kominem wygląda świetnie! Bombki są śliczne. Co do sukienki, to pozostaje mi tylko zazdrościć, że bez problemu mieścisz się w rzeczy sprzed 20 lat ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wyglądasz w tej sukience sprzed 20 lat. Twój fason, Twój kolor i zupełnie nie mam wrażenia retro.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo Wam dziękuję za miłe komentarze.
    To moja córka uznała, że sukienka jest retro. Dla niej może i tak-- w końcu jest od tego dziergadełka tylko o rok starsza.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie się żadne udziergi sprzed dwudziestu lat nie ostały, choć pamiętam, że też zrobiłam sobie czerwoną sukienkę, tylko moja była w czarne paski:) Ale włóczki kiedyś były bylejakie - pewnie szlachetne, z zawartością wełny, ale wszystko co zrobiłam zawsze mnie gryzło... Być może leżą te rzeczy gdzieś upchnięte na strychu, ale bardziej prawdopodobne, że się ich pozbyłam:)
    Twoja czerwona sukienka retro jest piękna, a Ty świetnie w niej wyglądasz:) Pamiętam tę modę z szerokimi ramionami i bufiastymi rękawami:)
    Moherkowy zestaw również bardzo mi się podoba. Sweterek ma bardzo kobiecy fason, a wiązanie jest urocze.
    Życzę radosnego ubierania choinki! We własnoręcznie zrobionych ozdobach na pewno będzie wyjątkowa.

    OdpowiedzUsuń
  13. W tym moim worze na strychu jest jeszcze kilkanaście rzeczy, nawet nieco starszych od tej czerwonej sukienki. Muszę się temu kiedyś bliżej przyjrzeć, może dałoby się coś jeszcze wykorzystać. Co do jakości włóczek z tamtych czasów, to masz rację nadzwyczajna to ona nie była. Chociaż akurat ta czerwona sukienka jest ze ,,zdobycznej,, dość ładnej anilany.
    Życzę równie radosnych chwil w przygotowaniach przedświątecznych

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne rzeczy a te bombki wyszły Ci idealnie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę ,że ta Twoja pasja dziergania zaczęła się już lata temu!!!! Fajna ta sukienka -naprawdę retro :)
    A komplecik wyszedł prześliczny!!!! Faktycznie bardzo pasuje taki komin zarzucony na ramiona :)]
    A ozdób świątecznych zazdroszczę!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiałam takie bufiaste rękawki ;) Sweterek z dodatkami bardzo mi się podoba.
    Pomyśleć, że nasze czasy młodości są już retro :))))
    Ściskam !

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za odwiedziny. Zaglądałam już kilka razy na twojego bloga, Znalazłam twój sweterek serwetkowy, fajny pomysł z wykończeniem warkoczami. Zauważyłaś, że na bazie tego sweterka, każda z nas dzierga inne wykończenie. Ocieplacz bardzo romantyczny i świetne zdjęcie w tym ocieplaczu przy oknie. Muszę i ja spróbować podziergać bluzeczki z bawełny na lato, u ciebie jest cała kolekcja. Ta sukienka na zdjęciu nad morzem ekstra. Anneczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardo Ci dziękuję za odwiedziny. Ten mój serwetkowy niebieski sweter jest bardzo gruby, W planach mam cieńszy, tylko jakąś włóczkę muszę na niego zdobyć.
      Z dzierganiem ręcznym to jak z charakterem pisma, nawet gdyby wszyscy robili ten sam sweterek, każdemu wyszedłby trochę inaczej.
      Pozdrawiam

      Usuń
  18. Same piękności Dorotko! i nie wiem co piękniejsze:)Pozdrowionka cieplutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładnie wyglądasz w tej sukience, ja bym juz jej nie chowała i oczywiście śliczne ozdoby choinkowe :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Sukienka bardzo efektowna , piękne rzeczy pewnie jeszcze masz na strychu. Też mam sentyment do rzeczy dawno wydzierganych. Ozdoby świąteczne są prześliczne , a moherowe dziergadełka bardzo pomysłowe.Pozdrawiam przedświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe prace!!! Przecudne ozdoby świąteczne!!!
    Zdrowych , wesołych i wspaniałych Świąt:))
    Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również życzę spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
      Pozdrawiam

      Usuń
  22. Wesołych świąt i worka prezentów pod choinką życzę:)!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowite, po prostu niesamowite... :)) Wesołych Świąt!!! :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Ależ fajny ten komplecik. Ozdoby choinkowe też imponujące. Super.
    Wszystkiego dobrego życzę.
    Ola.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo dziękuję za odwiedziny i życzenia świąteczne.
    Pozdrawiam Gorąco Wszystkich

    OdpowiedzUsuń